Albany, Pemberton, Cape Leeuwin, Bunbury - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Albany, Pemberton, Cape Leeuwin, Bunbury - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Albany, Pemberton, Cape Leeuwin, Bunbury

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

06 Maart 2016 | Australië, Bunbury

Beetje fris vandaag, bewolkt en 20 graden. Prima condities om binnendoor naar Pemberton te rijden, via Frankland National Park. Op een bord lazen we dat we "The Great Forest Trees Drive" hadden genomen en we zagen de indrukwekkende hoge dikke bomen. De ontschorste (na een bosbrand) dikke stammen leken van goud als de zon er even op scheen. Via Denmark bereikten we Pemberton, een saai dorp, vooral onder de grijze hemel. Er was één camping, met nul gasten.

Dóór dus, we kijken niet op honderd kilometer, het werden er uiteindelijk vierhonderdvijftig. Via Augusta naar Cape Leeuwin, op de zuidwestpunt, (where two oceans meet, net als bij Kaap de Goede Hoop) met de hoogste vuurtoren van het Australische vaste land, daterend uit 1865. Tijdens de guided tour (met zo'n koptelefoon die iedereen vergeet in te leveren) realiseren we ons hoe volstrekt achterhaald zo'n vuurtoren is in deze tijd van elektronica.

Dan in noordelijke richting, langs de westkust, door het zeer uitgestrekte wijngebied van Margaret River met zeker honderd "Wineries", waar we de verleiding wisten te weerstaan in de wetenschap dat de kwalitatief hoogstaande wijn even verderop in Cowaramup ook in ruime mate voorhanden zou zijn. We overnachtten daar op "Taunton Farm Camp" en denken met plezier terug aan de smakelijke barbecue met witte wijn uit.... Margaret River.

We hebben tijd genoeg, dus plannen we een paar dagen in Bunbury, een grotere, mondaine stad, met mooie campings, stranden, winkelcentra en restaurantjes. Onderweg in Busselton nog even van een afstand een blik op de pier geworpen en dan, wegens hoog Lloret-de-Mar-gehalte, snel door naar Bunbury, waar we het ervan zullen nemen!

Prachtige Big4-camping, naast het strand en op loopafstand van het stadscentrum. Hè, wat jammer nou, ze hebben dit weekend maar één nacht, we kunnen morgen weer vertrekken en eventueel maandag terugkomen. Dan maar even naar de behulpzame juffrouw van de Tourist Information, die enthousiast rond begint te bellen, maar in de directe omgeving geen plekje meer vindt, wegens lang weekend en Labourday. Ze reserveert voor ons twee nachten in Pinjarra, honderd kilometer verderop. Nou ja, altijd beter dan op een parkeerplaats staan, nietwaar?

Gisterochtend, toen we weg wilden rijden, bracht de juffrouw van de camping ons de blijde boodschap dat we toch mochten blijven, wat we dan ook doen. Pinjarra afzeggen, boodschappen doen en ons instellen op een paar dagen luieren, compleet met dolfijnen, strand en barbecue. Woensdag door naar Freemantle, van waaruit we zaterdag de camper in Perth zullen inleveren.

• 06 Maart 2016 - 08:49

Elly En Wim Op Den Camp:

Goedemorgen samen wat hebben jullie toch fijn nog een week en is het weer voorbij maar nog een paar maanden en dan weer op vakantie gr Elly en Wim.

• 06 Maart 2016 - 10:41

Margot Hijnens - Van Lieshout:

Kint geer ut nog verwerreke al die indrukke die Australie op uuch heet? Iech vin eur reiske zier intressant. Tant Margot

• 06 Maart 2016 - 10:41

Bert-jongen:

Lieve vrienden,

In een woord geweldig wat jullie allemaal beleven en vooral zien. Opslaan op de harde schijf en bewaren voor ons hier in dat druilerige en bekrompen Nederland. Heel veel plezier en veilige reis verder.

Groetjes en unne dikke poen vaan us.
    Lucie en Bert p

• 06 Maart 2016 - 10:52

Kasper, Cielke En Gos:

Wat fijn dat geer n sjieke kemping höb gevoonde mét dolfijne!! Dat is toch wel hiel vekansig hé. Daor rijste wel evekes vaan hij tot groninge veur door. Geneet nog n week. Tis zoe um en daan mot geer weer n ganse maond wachte op de volgende reis. Tot gaw. Poen vaan us drije.

• 06 Maart 2016 - 11:56

Guido En Inge :

Klink allemaal super geniet ervan xxx

• 06 Maart 2016 - 12:48

Ton En Tonny:

Hallo lieve luitjes,
    Lijkt wel vakantie en zo hoort het! Genieten en genieten. Wat gaat het snel . Geef jullie vluchtnummers voor de terugreis nog even door dan kunnen we jullie weer via fligtradar volgen. Het is nu niet meer veel kilometers maken dus nog relaxter de laatste week doorbrengen. Dikke kussen van ons.
    Ton en Tonny

• 06 Maart 2016 - 16:02

Jan En Nelly:

Niet te geloven dat jullie vakantie er bijna op zit, jullie hebben genoten heel veel gezien beleeft lekker gegeten en gedronken, dat is toch het belangrijkste nietwaar.Fijn dat alles zogoed is gegaan in een heel ver land. Geniet nog heel veel van jullie laatste week.
    Groetjes knuffel voor iedereen, Jan en Nelly

• 06 Maart 2016 - 21:30

Tiny:

Ha leef lui,
    Is ouch wel lekker um eve 'n paar daog te luiere, zeet g'r al get oetgerös (veur oetgerös) veur de trökreis. Euver 10 daog is 't al weer zoe wied. Iech bin daan nao de Cote d'Azur. Bin de 20e trök. Ammezeer uuch nog maar good. Iech höb alle vertrouwe d'r in dat dat geit lökke...
    Dikke poene veur uuch alle drei.
    Iech mis uuch!!! Tiny

• 10 Maart 2016 - 21:12

Clemence:

Wat höb geer weer veul gezeen! Ech fantastisch! Geneet nog mèr lekker!!
    Groetjes, Clemence