Robe, Adelaide, Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Robe, Adelaide, Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Robe, Adelaide, Perth

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

25 Februari 2016 | Australië, Perth

's Avonds op zoek naar het door het meisje van de Tourist Information (zo noemen ze in Australië de VVV) aanbevolen restaurant "Gather", dat iets verder weg lag dan tien minuten lopen. Heerlijk gegeten (al weer!), alleen jammer dat het pittoreske Robe onbekend is met het fenomeen "taxi", zodat we nog eens drie kwartier in het donker terug moesten lopen.

Van Robe naar Adelaide was een iets langere rit, maar omdat Adelaide warm was, besloten we de pinguïns in Victor Harbour te laten wat ze waren, mede gelet op onze eerdere ervaringen. Goede keus: Twee volle dagen op een mooie camping in West Beach-Adelaide en met een taxi naar de Waterfront-wijk Glenelg, waar de oesters goddelijk waren! Maar eerst nog even zwemmen in zee en bij 34 graden uitrusten op het strand. Wàt een leven!

Gisteren nog even met de bus naar Adelaide-city, voor een stadstoer, mwah.... Maar toen we uit de bus stapten stonden we ineens voor "Jamie's Italian". We waren het snel eens: als je in Adelaide voor een restaurant van Jamie Oliver staat en je gaat er niet eten ben je zoals dat heet geen knip voor de neus waard!
Het restaurant was gevestigd in een voormalig kantoor van de "New South Wales Bank", zo lazen we op een herdenkingsplaquette, die door de toenmalige bankiers was geplaatst in 1977, ter gelegenheid van 100 years of solid banking, since 1877. Van de crisis was niets meer te merken, het eten was verrukkelijk, evenals de "Jamie's Vino Bianco".

's Avonds toch nog even naar de Oyster Bar in Glenelg. (O ja, op de bussen in Adelaide werd Andre Rieu aangekondigd).

En dan weer in de regen wakker worden om de camper in te leveren en door te vliegen naar Perth, fijne vlucht. Het hotel ligt midden in het citycentrum, doet een beetje onderkomen aan en wordt geëxploiteerd door Chinezen. Ondanks de wat kloosterachtige sfeer blijken de voorzieningen prima te functioneren, goede bedden, redelijk sanitair en te koude airco. Alleen de WiFi, maar daar hebben we het nog over, die loopt als een rode draad door Australië.

Ook in Perth weer lekker gegeten bij Jamie, een mens wordt er blasé van! Vandaag heerlijk door de stad gebanjerd en vanavond leuk restaurantje gereserveerd on the waterfront.
Oesters, I guess!

Morgen nieuwe camper ophalen en dan: Southwest Australia, here we come!

• 25 Februari 2016 - 12:01

Riny En Paul:

Hi alle drie,
    Sjieke reis die jullie maken, leuk jullie op deze manier te volgen.
    Geniet van de volgende etappe in de nieuwe camper!
    Groetjes en veel lief, Riny en Paul

• 25 Februari 2016 - 12:58

Serge & Sylvia:

Als er maar geen kindjes van komen van al die oesters...

• 25 Februari 2016 - 13:21

Leo Smeets:

Geniet van het weer, hier koud met wat sneeuw
    Toch gefietst naar De Nachtegaal maar geen oesters!
    Veel groetjes

Miny en Leo

• 25 Februari 2016 - 14:58

Solange:

Klinkt allemaal helemaal geweldig!!!

Geneet lekker xxx

Dikke poene, Solange

• 25 Februari 2016 - 16:27

Tiny:

Ha leevekes,
    Leuk uuch vaanmörrige nog even gezeen en gesproke te höbbe, geer ammezeert uuch good en dat moot auch... Grappig, Sanne heet in 2005, 6 weke in Glenelg gewoend, dus dao herkoos iech wel get in.... vaan noe af aan zal veur mieg niks herkenbaars mie zien, maar geer gaat nog 'ne sjoene toer make.... en hiel erg geneete....
    Dikke poene vaan miech..xxx Tiny

• 25 Februari 2016 - 22:10

Ton En Tonny:

Het blijft leuk om jullie verslagen te lezen. Op naar de volgende ronde.
    Hopenlijk bevalt de volgende camper ook goed. Succes en veel plezier voor de volgende etappe! Geniet ze maar heel veel aussi-trio!
    Met de lieve groeten van Ton en Tonny

• 25 Februari 2016 - 23:13

Tiny:

Leuk de verhaole te laeze.öt is genete veur uch lekker toch.Nog väöl plezeer en veer volge uch op de voot.
    Groete Piet en Tiny

• 26 Februari 2016 - 10:06

Kasper, Cielke En Gos:

En noe weer op vekansie! Veer hope dat t weste minstens eve sjoen is es de res vaan t land. Höb geer noe weer zoene sjieke kemper? Ammezeer uuch daor good. Doen veer dat hij.

Poen vaan us

• 27 Februari 2016 - 02:30

Edward Rex (Alf):

Aan genieten schijnt er geen gebrek of te kort aan te komen. Echt leuk. Wish I was there ha ha.

• 27 Februari 2016 - 13:03

Vief En Bruno:

Wat un geweldige reisverslage weer! Heerlek um die allemaol te mage leze. Geneet ze!!

XXX