Melbourne - Phillip Island - Geelong - Reisverslag uit Geelong, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Melbourne - Phillip Island - Geelong - Reisverslag uit Geelong, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Melbourne - Phillip Island - Geelong

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

15 Februari 2016 | Australië, Geelong

Ine's verjaardag was gezellig, in Melbourne dit jaar. Toch wel erg veel gewandeld o.l.v. Alf, die duidelijk misbruik maakte van zijn ijzeren conditie, die hij - zo bleek later op de dag - dankte aan zijn gewoonte om dagelijks (om half vijf 's ochtends!) te gaan hardlopen aan die verdomde sunshinecoast.

Enfin, ook lekker gezeten en gedronken bij de Docks (32 graden, aardige bootjes, kanoënde youngsters), waarna we elkaar, na een uurtje rust weer ontmoetten in een bar bij het hotel. Omdat dit gelegen is in Chinatown, hadden we besloten het verjaardagsdiner te houden bij de Chinees. I.v.m. de nogal stormachtige airco duurde het even voor we een geschikte tafel hadden. Het eten was goed en niet goedekoop. Daarna nog een drankje op onze kamer en even facetimen met Tiny. Niet te lang natuurlijk, want Alf moest morgen vroeg zijn vliegtuig halen. Roerend afscheid. Het was fijn Alf!

Gisteren ons huis opgehaald en op weg naar Phillipland, dwars door het centrum van...... Melbourne, heerlijk! Eenmaal buiten de stad hebben we genoten van het prachtige landschap. De rit viel erg mee en de camping, mwah...

Maar het hoogtepunt van phillipland is, zoals bekend verondersteld, de z.g. Penguinparade, die we absoluut niet mochten missen. Na zonsondergang komen dan de kleine pinguïns massaal het strand op, om hun onderkomens op te zoeken na een dag fourageren in zee. Leek me wel leuk.

Wat we ons niet gerealiseerd hadden was dat er inmiddels een compleet pretpark rond dit fenomeen is ingericht: hectares parkeerplaatsen voor de honderden zo niet duizenden bussen chinezen die hier dagelijks worden aangevoerd om het wonder op strandtribunes te aanschouwen, onder het genot van opzwepende milieu-aanwijzingen door enkele onderbetaalde werkstudenten, die voor de gelegenheid "rangers" worden genoemd. En dit alles speelt zich af op een door schijnwerpers verlicht strand, waar de pinguinnetjes (die nota bene de duisternis hebben afgewacht!) ocharm het strand op sjravelen en vervolgens door kwetterende chinezen tot in hun holletje worden nagezeten. Maar die hadden dan ook allemaal - net als wij trouwens - $ 24,50 per persoon betaald!

Er was wel nog een Australiër, die mij vroeg of ik de rugby-uitslag van Engeland tegen Australië wist. Toen ik ontkennend reageerde, en desgevraagd aangaf dat "some Dutchmen" ongetwijfeld wel eens rugby speelden, antwoordde hij laconiek: "O Whell, I'd thought I had a chance asking you, instead of one of the Chinese..."

Thuis smaakte de wijn zeer ontspannend, lekker geslapen.

Vandaag fit op weg naar Geelong, mooie rit en overtocht met de ferry. Heel voorspoedig allemaal. En ook de camping valt eigenlijk best mee. Vanmiddag wat rondgestruind in the Waterfront, waar we ons in feite veel meer van hadden voorgesteld. Wel heerlijk gegeten! Dit waren ongetwijfeld niet onze laatste oesters!

Nu nog even een broodje lekker en morgen echt de Great Ocean Road op. Torquay, Bell Beach, Apollo Bay, Lorne...

We keep in touch!

• 15 Februari 2016 - 11:31

Kasper, Cielke En Gos:

Boe zuuste noe nog 1000 sjineze achter pinguins aonjaoge veur nog gein 25 dollar? Käöpke volges miech en daan aoch nog vaanaof ein tribuun? Sjiek!

Zeet geer neet naor de zoo gewees? Geneet vaan alle sjoens en laot uuch de wien en eventuele oesters good smake.

Hij ligk trouwens snie.

Poene vaan us 3

• 15 Februari 2016 - 18:18

Yvonne:

Dwerg pinguïns, geweldig!!! Jammer dat er z'n theater van gemaakt wordt!!!

• 16 Februari 2016 - 15:51

Lenny En Lucie:

Nog van harte proficiat Inie met je verjaardag. Bijzonder om dat daar te vieren. Erg boeiend om jullie verslagen te lezen. Jullie hebben een prima tijd uitgekozen voor deze reis, want hier regent het vaak. Nu is het lekker koud met een zonnetje. Geniet van jullie reis en alle moois dat er op je pad komt en rijd voorzichtig! Liefs Lenny en Lucie

• 16 Februari 2016 - 18:33

HI:

DFGHJK

• 16 Februari 2016 - 19:11

Veronique Doornbos:

Beste Ine en Harrie,

Wat leuk om zo jullie reis mee te mogen lezen! Ine, nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Eine dikke knoevel.....
    En ik wens jullie jullie allemaal een fantastische reis en geniet ervan met wijn en lekker eten. Dat zal wel lukken neem ik aan.

Groetjes oet Aelse, Veronique Doornbos

• 17 Februari 2016 - 13:40

Jan En Nelly:

Ha ausssi trio, Ine allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag dikke kus, na een leuke vastenavond jullie op maandagavond gemist, even een week met een zware verkoudheid geveld.
    Wat leuk pm jullie reisverslag te lezen, die wandeling met alf lijkt ons geweldig,niet vergeten jullie hebben geen vakantie er moet gewerkt,gekeken,etc worden.
    We blijven jullie volgen, blijf lekker genieten van alles wat jullie beleven.
    Heel veel groetjes voor iedereen een dikke knuffel, tot gauw.

• 18 Februari 2016 - 12:35

Wim En Kitty Sliepen:

Ine,nog een late proficiat van ons,maar niet minder gemeend Een dikke knoevel en poen,laat het je goed gaan,maar dat kan niet anders met nog twee van die kanjers aan boord!!
    We lezen met plezier jullie belevenissen,soms pik ik een traantje weg,met name als jullie aan de wijn zitten!!!!!Laat maar rijkelijk stromen.............!
    Geniet van alles wat jullie meemaken en laat ons d.m.v.die prachtige fotoos ook meereizen.
    Vandaag schijnt het zonnetje en er waait een koud windje! Ga lekker met Yvette naar sauna.

Sjattepoemels,geneet.....geneet .......now is the time!!!!!!!

• 18 Februari 2016 - 15:21

Desiree:

Hoi sjattekes.
    Inie, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een beetje laat, maar allez, goed gemeend.
    Ik heb het zo druk met vanalles hier dat ik nog geen tijd heb gehad om te reageren.
    Mijn huisje begint lekker mooi te worden zoals ik het me had voorgesteld. Over een paar weken gaan ze mijn keuken afbreken en klaar maken voor de nieuwe keuken. Dit zal minimaal een week gaan duren, dus ik kom al die tijd zonder keuken te zitten.
    Ik volg jullie op de kaart. Het lijkt me geweldig wat jullie allemaal beleven. Wel jammer van die arme pinguins, dat ze zo opgejaagd worden.
    Ik wens jullie een heel prettig vervolg van jullie reis.
    Heel veel groetjes en poenen van mij. XXXXX

• 18 Februari 2016 - 19:41

Astrid:

Ha trio,
    Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen! Jullie 'ammezeeren' je prima, zo te lezen. Het lijkt me best moeilijk om te kiezen wat je nu weer voor leuks zult gaan doen. En ja, sommige dingen zijn weliswaar anders dan je verwacht had, maar toch weer een kraaltje in een ketting van ervaringen die je waarschijnlijk toch niet had willen missen. Poëtisch verwoord, hè. Ik bedoel gewoon: geniet van alles wat jullie meemaken!!!
    groetjes,

• 20 Februari 2016 - 21:26

Tiny:

Leef lui,
    Iech mis uuch en iech huur niks en zeen ouch niks mie op dees site, höb geer 't zoe drök?
    Boe zeet geer intussen, al in de buurt vaan Adelaide???Of daot geer 't röstig aon en zit geer nog onderweeg op de Great Ocean Road? Sjoen allemaol hè...Iech hoop gauw get vaan uuch te huure..
    Dikke poene vaan miech XXX Tiny