Bunbury, Mandurah, Fremantle, Perth, Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Bunbury, Mandurah, Fremantle, Perth, Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Bunbury, Mandurah, Fremantle, Perth, Hongkong

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

13 Maart 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Met goede herinneringen aan het schitterende oponthoud bij de dolfijnen en het Waterfront van Bunbury, met niet te vergeten zijn uitstekende Italiaanse restaurant "Josephine", rijden we via het schiereiland van Mandurah (helaas de oude kustweg gemist) door naar Fremantle, met behalve schitterende natuur ook een vers geblakerd stuk bos, waarvan we achteraf hoorden dat de brand pas drie weken geleden was!

In Fremantle hebben we met een bezoek aan het Shipwreckmuseum (met originele delen van onder andere de "Batavia" en nog andere O.I.C.- schepen die hier op de klippen geslagen zijn in de zeventiende eeuw) en het "Round House" (een gevangenis voor emigranten, die na aankomst weigerden te werken) weer even de toerist uitgehangen. Nog even op een terras zitten drinken en wat praten met Michelle, een vriendelijke Australische, wier partner weer Hollandse bleek te zijn.

Dan naar de meest desolate camping van deze vakantie. Het voelde of van ons verwacht werd dat we langs de deuren moesten gaan om oud ijzer te verzamelen. Er stonden caravans met een indrukwekkende sloperij-uitstraling en het terrein was niet bepaald vlekkeloos onderhouden. Maar we klagen niet: alles functioneerde en we mochten morgen naar Perth, de stad die wij al een beetje kennen, tóch?

Ons laatste avondmaal hadden we toch maar gepland bij Jamie en dat bleek weer een schot in de roos: het Hollands meisje (Sem, uit Leiden deze keer) was vriendelijk en opgetogen en het eten was weer voortreffelijk. Vroeg naar bed in het wat verlopen, door overigens erg voorkomende Chinezen gerunde hotel, en vanochtend om 5.00 uur stond de taxi klaar.

En nu, op de luchthaven van een grijs en regenachtig Hongkong, kijken we na een zogenaamde "smooth flight" terug op een heerlijke vakantie in een bijzonder mooi land, waar schoonheid in alle opzichten kennelijk belangrijk gevonden wordt: het is er schoon en de openbare kunstwerken die we in de steden gezien hebben trokken telkens opnieuw onze aandacht.

Maar met een bijzonder goed gevoel denken we terug aan Alf, die met zijn hartelijke en uitvoerige introductie in Melbourne de basis legde voor vijf weken genieten in zijn land. Als we hieraan terugdenken vergeten we zelfs even de voortdurende zucht naar WiFi en de ergernis als weer eens bleek dat ze voor elke 100 mb geld probeerden te vangen, die uitzuigers! En dan te bedenken dat onze knagende internethonger niet te stillen was, omdat we toch zeker moesten rapporteren! Wàt een luxe, hier in Hongkong!

Meh mörregevreug, is alles anders...

Groetjes van ons alledrie, bedankt voor jullie meeleven, tot gauw!

• 13 Maart 2016 - 16:36

Kasper, Cielke En Gos:

Veer höbbe genote vaan de verslage en de foto's. Gooj vlöch esterein en tot mörrege.

Poen vaan us

• 13 Maart 2016 - 21:38

Ton Tonny:

Lief aussi trio.
    En ook wij hebben jullie toch heel goed kunnen volgen , ondanks dat jullie niet altijd over wifi konden beschikken. Bedankt dat wij met jullie hebben mogen meereizen.
    Wij hebben mee-genoten. Liefs Ton en Tonny , tot snel!

• 13 Maart 2016 - 21:48

Paul En Riny:

Leuk dat we jullie op deze reis hebben kunnen volgen. Hele mooie verslagen!
    Wie weet, wellicht een blauwdruk voor onze reis, die we nog in petto hebben.
    Een hele goede terugreis en tot snel.
    Groetjes en veel liefs van ons allemaal, Paul, Manon, Xavier, Ted en Riny uit Sankt Anton in Oostenrijk!

• 14 Maart 2016 - 00:12

Jo En Lieke:

Bedaank veur de sjoen verslaage! Veer höbbe mètgenoote! Tot gaw.

• 14 Maart 2016 - 09:18

Luciën :

Vakantiegangers.....

Aan alles komt een eind... En ook aan dit geweldige avontuur. Schitterende verhalen....
    Goede en veilige reis terug.

Gr Luciën

• 14 Maart 2016 - 09:31

Edward Rex (Alf):

Ik mis jullie al heel veel. Kom maar gauw terug en dan deze kant uit, want ik weet zeker dat ik jullie nog een heleboel wereldwonder hier kan laten zien, en ..... bij mij is er ALTIJD WiFi ha ha (en natuurlijk nooit gebrek aan heerlijke wijn, bier en champagne. De bbq staat ook altijd klaar. Geen zeer voorspoedige terug reis en leuke aankomst. Hoop dat het NIET te koud aan zal voelen. Much love,
    Alf

• 14 Maart 2016 - 18:47

Tiny:

Wat heb ik toch leuke vriendjes!!!