Esperance - Hopetoun - Albany - Reisverslag uit Hopetoun, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Esperance - Hopetoun - Albany - Reisverslag uit Hopetoun, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Esperance - Hopetoun - Albany

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

03 Maart 2016 | Australië, Hopetoun

Onze tweede culinaire gambaschranspartij werd passend afgesloten met een knetterend onweer, kompleet met regenboog en stroomuitval, waarna we 's morgens met vochtige handdoeken op weg gingen naar Hopetoun.

We stopten bij het splinternieuwe Tourist-infocentrum annex voorlichtingscentrum van de Gemeente annex bibliotheek, waaraan kosten nog moeite gespaard waren. Het wemelde er van de digitale blingbling en touchscreens. De vriendelijke juffrouw raadde ons de camping bij het strand af omdat de andere veel moderner waren. We namen die bij het strand. Gelukkig.

Er was één hotel, waar we 's middags even wat konden drinken tussen hoekige mijnwerkers en bediend werden door een alleraardigste Hollandse backpackmeid uit Emond-Binnen, die erg opgetogen was met ons bezoek. 's Avonds hebben we er heerlijk gegeten.

Naar Albany is een behoorlijke rit (zo'n 370 kilometer door alsmaar groener wordend landschap over prima wegen met veel roadtrains, de kolossen van vrachtwagens met twee reusachtige aanhangers, die gebruikt worden voor de noodzakelijke transporten in dit mijngebied. Al vroeg in de middag arriveren we bij de prima verzorgde camping op Middleton Beach bij het strand in Albany. We besluiten twee nachten te blijven, niet in de laatste plaats omdat de WiFi verbinding hier goed is!

Goede keus, zo blijkt: prima restaurant op loopafstand en goede busverbinding naar het stadje. We hebben genoten van Albany, met zijn gezellige winkelcentrum, townhall en het architectonisch aantrekkelijke entertainmentcenter bij the Waterfront. Kangoeroe voor Gos gescoord en nog een uurtje strand.

Zo meteen weer door, richting Pemberton, en dan via de zuidelijkste punt van Cape Leeuwin weer omhoog richting Perth

• 03 Maart 2016 - 06:41

Luciën :

Hey vakantiegangers.

Wat een geweldig avontuur alweer......kom je aan de andere kant van de wereld Nederlandse serveerster tegen. Geniet er nog van.

Hier is het weer kl... veel regen, koud, en veel wind...bbbrrr.

Veel plezier nog.

Gr Luciën.

• 03 Maart 2016 - 09:31

Kasper, Cielke En Gos:

Wat n leuke kangoeroe veur Gos! Volges de saajt zit geer noe in Spanje mer dat liek miech toch get te väöl vaan t gooje hé. Geneet vaan alles. Höb geer aoch al kangoeroe gegete?

poen vaan us allemaol

• 03 Maart 2016 - 09:43

Ton En Tonny:

Hallo aussi trio,
    Het blijft daar heerlijk genieten met elkaar. en....wij genieten van de leuke verslagen .
    Nog een hele goede vaart verder en dan alweer richting Perth . Het gaat alweer opschieten.
    Dus geniet nog maar met volle teugen van het weer, het eten , het prachtige land en van elkaar.
    Lieve groeten van Ton en Tonny

• 03 Maart 2016 - 10:19

Veronique Doornbos:

Beste allemaal,

Wat een prachtig land en ik geniet van de verslagen die jullie met ons delen. Prachtige foto's!!!!
    Ik zie dat jullie genieten van deze reis. Geniet van het weer, het eten, de wijntjes want jullie gaan vast en zeker nog heel veel mooie plaatsen zien.

Groetjes en een dikke kus van Veronique Doornbos

• 03 Maart 2016 - 10:30

Kitty En Wim:

Top Harry,die mooie verslagen!!! Jullie hebben er weer wat kilometertjes bij,maar na het rijden worden jullie altijd beloond met heerlijk eten en drinken........als dat niet de moeite waard is!!!!!!
    Geniet nog maar zo veel mogelijk van de zon,want hier is en wordt het niks!Echte shit!!!!

Groetjes,kiwi.

• 03 Maart 2016 - 11:39

Desiree:

Hoi sjattekes.
    Wat een geweldige reis wat jullie maken. Ik geniet zeer van de verslagen, met heel veel humor en informatie.
    Bij mij begint het een puinhoop te worden i.v.m. mijn nieuwe keuken, vandaar dat ik niet zo vaak reageer. Druk druk druk.
    Ze zijn nu de oude keuken aan het afbreken, daarna moet gestuct worden en dat moet blijkbaar minstens een week drogen. En dan..... op 24 en 25 maart wordt de nieuwe keuken geplaatst. Dan heb ik mijn huisje helemaal naar mijn zin.
    Genieten jullie nog maar even van jullie fantastische avontuur en ik zie jullie volgende week.
    Heel veel groetjes en een dikke poen voor jullie drieen.
    Desiree

• 03 Maart 2016 - 12:56

Els Beetz:

Hallo geer 3 kes,
    Wat heerlijk um al die leuke dinger te lezen.Ammezeert uuch nog mer en daan genete veer met.
    Groetjes en eine dikke poen Erick en Iech

• 03 Maart 2016 - 18:46

Hannie Willems:

Wat een manjefieke reis, geniet ervan!!! Jullie zien toch wel heeeeeel veeeel van de wereld met eigen ogen en kunnen de achterblijvers mooi meegenieten.
    Leuk die serveerster uit Holland ook.
    Geniet nog de komende tijd en eenmaal weer terug zien we elkaar weer snel,
    Groetjes uit het koude Nederland,
    Jo en Hannie

• 03 Maart 2016 - 21:27

Wim Op Den Camp:

¨Het is prachtiog om te horen dat jullie daar in dat verre Australie zo goed hebben.
    In Limburg is het weer niet best,snachts vriest het en een enkele dag schijnt de zon
    maar er staat een gure noord-oosten wind. Verder is er voldoende regen gevallen dus als jullie
    terug komen hoeven jullie de planten geen water te geven.
    Elly en ik hebben bij Willy Roumans de vakantie naar Andalusie geboekt wij verblijven in een
    hotel in Tormolinos dit hotel is ons aangeraden door de onderburen verder heeft Willy Roumans
    er voor gezorgd dat wij op alle luchthavens hulp krijgen met koffers tevens zouden deze
    ervoor zorgen dat ik zonder problemen in het vliegtuig kom.
    Ik hoop dat jullie de resterende dagen veel plezier hebben,goed te eten en een goede wijn ter
    drinken krijgen.
    Van Elly en wim een dikke knuffel

• 04 Maart 2016 - 19:59

Leo Smeets:

Hebben de kaart erbij en genieten mee
    De Flaarisse

• 05 Maart 2016 - 00:56

Edward Rex (Alf):

Het schijnt dat jullie er nog altijd leuk van aan het genieten zijn. Ik moet even iets duidelijker uitleggen. Het zijn nog geen echte road trains als ze maar 2 aanhangers hebben. Echte road trains hebben vaak wel 3 to 6 aanhangers en worden het meeste gevonden in het open (outback) noorden van Australia: Northern Territory, North Queensland and North Western Australia. De chauffeur geeft aan met noodlichten en knipperlichten wanneer het wel of niet veilig is om te passeren. :-)

• 05 Maart 2016 - 00:59

Edward Rex (Alf):

PS. Zijn jullie ook (of gaan jullie nog op de terug weg) naar Margaret River? Heerlijke wijnen komen daar vanaf!!!

• 05 Maart 2016 - 08:08

Yvonne:

Wat super de foto van de Wave rock! Ik geloof dat we Australië maar moeten omdopen tot Oestralië, vanwege de oester!!! ;-), laat het smaken!!!

Over het thuisfront valt weinig te zeggen! Koud, regen, sneeuw, laag handenede bewolking!!!
    Ik denk dat ik namens half Nederland mag zeggen, Kom maar op lente, we zijn er klaar voor!!!

Groetjes, Yvonne

• 05 Maart 2016 - 14:16

Astrid:

Ha lieve vakantiegangers,
    Jullie waren al honderden kilometers verder dan ik, maar nu heb ik mijn leeswerk ingehaald en voeg ik me in gedachten weer bij jullie! Wat een geweldige reis, zeg. Geniet nog lekker van de prachtige natuur, wijntjes, oesters en andere culinaire feestelijkheden en houd ons op de hoogte. Leuk om de verslagen te lezen en de foto's te bewonderen!