Perth - Hyden- Esperance - Reisverslag uit Esperance, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Perth - Hyden- Esperance - Reisverslag uit Esperance, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Perth - Hyden- Esperance

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

28 Februari 2016 | Australië, Esperance

Ook in Perth onderwierpen we ons aan het regime van de "hop-on-hop-of"-bus, die ons deze keer een verrassend beeld verschafte van een levendige, moderne stad met mooie architectuur en prachtig groene parken. Via de British Pub in Murray's Road, waar we onze dorst lesten met een goeie pint, kwamen we vrij snel weer terecht aan het gloednieuwe waterfront. Hier aten we heerlijke, maar veel te dure oesters met een inspirerende vinaigrette en middelmatige wijn, je kan niet alles hebben, niet waar?

's Anderendaags de nieuwe camper opgehaald en ondanks onze volstrekt verwarde TomTom toch maar in oostelijke richting op weg naar Hyden, via York, een wat ouder, maar overigens keurig stadje, dat ons zeer geschikt leek voor de opname van goedkope cowboyfilms. Gelukkig was er een bottleshop, zodat we onze wijn konden aanvullen.

Door naar Hyden, op zoek naar de beroemde "waverock", een rots in de vorm van een enorme brandinggolf, echt de moeite van een bezoek waard! De camping lag ernaast en was erg gezellig. Na de obligate surffoto's onder de rots besloten we als echte kampeerders vlees te roosteren bij de camper. De drie jongens, die we bij de grill ontmoetten, bleken respectievelijk Duits, Chileens en Australisch te zijn en droegen netjes over het hoofd tegen de vliegen. Wij beperkten ons tot vloeken en onszelf de zonnebrillen van het hoofd slaan.

De rit naar Esperance, aan de zuidkust, door oneindig uitgestrekte landschappen met steeds wisselende vegetatie en hier en daar een dode kangoeroe, was aangenaam, want de airco deed het redelijk. We kwamen op tijd aan bij het "Seafront Caravanpark", tegenover het strand. Geen wonder dat we de verleiding niet konden weerstaan om hier twee nachten te blijven.

Het voordeel van laat in de middag naar de supermarkt gaan is dat de gamba's in de aanbieding zijn, dus we kochten de bak leeg en hebben gisteravond genoten onder ons luifeltje, wat een feest!

Vandaag bij veertig graden heerlijk gezwommen in zee aan wat hier in de brochures verkocht wordt als het witste strand van Australië. Nou, ik heb wel wittere gezien, hoor.

We hebben nog gamba's voor straks en het aperitiefje is weer geweldig, evenals de tapa's. Het blijft toch vakantie hè.

Morgen verder langs de zuidkust, de details worden vanavond besproken. Tot verderop!

• 28 Februari 2016 - 10:38

Jan En Nelly:

Wat een feest om jullie verslag te lezen, heerlijk dat jullie zo genieten, alles op gemak met lekker eten en drinken veel mensen ontmoeten hopelijk leuke, jullie zullen wel al veel kilometers gemaakt hebben, hier is het 5 graden met een noord/oosten wind dus lekker koud, ik wil best met jullie bij 4o graden in zee zwemmen, heerlijk toch, zeg Harrie gaat het een beetje met 2 vrouwen of heb je de visa al aangevraagd ha,ha, laat Ine het niet lezen, wij wensen jullie nog heel veel plezier en veel kilometers, voor iedereen een dikke knuffel en veel groetjes Jan en Nelly.
    lekker veel oesters en gambas eten verrukkelijk.doei

• 28 Februari 2016 - 18:45

Ton En Tonny:

Lief Aussi trio
    Laat het jullie allemaal maar goed smaken. Fantastisch en wat lekker al die gamba's zelf te mogen roosteren. Alleen maar feest deze vakantie.
    Wij zullen ons best moeten doen straks in La douce France om het Christien naar het zin te maken.
    Geniet , maak nog maar lekker veel kilometers in jullie huis op wielen en voorzichtig met z'n allen daar.
    Lieve groetjes van Ton en Tonny

• 28 Februari 2016 - 23:03

Edward Rex (Alf):

Geen gebrek aan aantuur, wijn en goed eten, dat hoor ik wel. Of moet wijn voorop staan? ha ha. Groetjes.

• 29 Februari 2016 - 00:02

Jo En Lieke:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ga zook Door. Geniet maar lekker.
    Groetjes oet Mestreech!

• 29 Februari 2016 - 08:57

Kasper, Cielke En Gos:

Wat n sjieke foto's vaan de wave rock! Heerlijk zwumme in de werreme zie en aoch nog lekker bbq-we met väöl gamba's! Ut geit uuch good daor. Sjiek!

poen vaan us 3

• 29 Februari 2016 - 17:08

Wim EnElly.:

Hallo Stiena en Ine en Harrie ,wat is dat fijn dat we jullie zo kunnen volgen.tot over veertien dagen gr Wim en Elly.

• 01 Maart 2016 - 09:55

Wim En Litty:

Wat een feest is het daar bij jullie,alleen maar genieten!! Ga zo maar lekker door!!!
    Hier genieten we ook van een koud windje en een warm zonnetje......!

Voor alle 3 een gezellige knuffel van kiwi.

• 01 Maart 2016 - 16:55

Tiny:

Ha triootje,
    Geer höb 't heerlijk zeen iech, sjoen foto's...geneet maar lekker verder...
    Dikke poene vaan miech Tiny

• 01 Maart 2016 - 17:30

Ella:

Wij volgen jullie reis en kijken naar filmpjes op youtube over plaatsen waar jullie zijn.De wave rock nooit van gehoord !geniet en de groetjes ook van Wil
    Ella