Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Harrie, Inie en Christine - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Harrie Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Harrie, Inie en Christine

12 Februari 2016 | Australië, South Melbourne

Voorspoedige, zij het wat vertraagde vlucht vanuit Hongkong. Rond één uur 's nachts staan we voor de gesloten deur van ons hotel in Chinatown. Op een balkon van de verdieping roept een man: "hallo!". Is dat niet.....?

Na wat geklooi met de intercom toetsen we de code in en... warempel, de deur gaat open. Binnen een safe, weer een code, daar is de envelop met het kamernummer en de kaartjes. Gauw naar boven en Alf bellen, die ons allerhartelijkst ontvangt met uitstekende Australische champagne en lekkere hapjes.
Opmerkelijk fit nog even een paar uurtjes zitten praten.

Rond 4 uur toch maar gaan slapen, afgepeigerd als we toch wel waren.

Vandaag, na een ontbijtje op een terras, sightseeing in de artistieke, culturele en sportieve hoofdstad van Australië, met de (gratis!) tram en de visitor's bus. Wandeling door de botanische tuin met knotsen van bomen, prachtige bloemen en piepkleine "bellbirds", vogeltjes die pingend fluiten, alsof er steeds een belletje klinkt.

Toch nog best veel gewandeld en dus was de wijn en het bier op een klein terrasje, bij de tapas en pizza, welverdiend. Onze gedachten gaan nu uit naar een eenvoudige doch voedzame maaltijd ineen van de talloze restaurantjes die Melbourne rijk is. Alf brengt ons ernaartoe, natuurlijk. We klagen niet!

• 12 Februari 2016 - 10:59

Els Depondt:

Wat leuk, om jullie reis op deze manier te kunnen volgen!
    Lieve groet,

Els

• 12 Februari 2016 - 12:49

Kasper, Cielke En Gos:

Fijn dat geer good zeet aongekaome. Gek dat geer un halleve daag veurligk op us. Geneet vaan de vekansie! Veer vollege uuch op de site.

Groetjes vaan us en un poen vaan Gos

• 12 Februari 2016 - 13:12

Yvonne:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Ine!!!!!!!
    En voor het hele Trio fijne reis!!!!

• 12 Februari 2016 - 13:43

Ton Tonny :

Ine, van harte gefeliciteerd. Fantastisch om dit in Melbourne mee te maken.
    Via fligtradar en Google earth zijn we er steeds een beetje bij.chris, let op je telefoon, want wij werden vanmorgen om 06.00 door jou , waarschijnlijk per abuis, gebeld. Zagen vanmorgen dat het jouw 06 nr was.

• 12 Februari 2016 - 14:30

Wim:

Hey hey, helemaal sjiek. Vier je verjaardag maar goed daar morgen. Of vandaag? Weet niet juist hoe de uren verschillen. Voor ons ist nog 67dagen wachten tot we er zijn. Doen jullie ook philip island? En gaan jullie de great ocean road ook rijden?? Ik kijk alvast uit naar het volgend verslag . Als jullie terug zijn. Afspreken voor de verhalen en de tips natuurlijk. Veel plezier nog daar. Grtjs ww

• 12 Februari 2016 - 18:26

Margot Spee:

fijn om op papier mee te kunnen reizen. Ine proficiat met je verjaardag.
    geniet er maar heerlijk van jullie hebben het verdiend.
    heel veel liefs.Henk en Margot

• 12 Februari 2016 - 21:07

Ity Keijsers:

wat geweldig je verjaardag vieren in Melbourn.
    om nooit te vergeten

• 12 Februari 2016 - 21:08

Riny En Paul:

Ine, proficiat. Een unieke lange verjaardag want we tellen de uurtjes hier gewoon mee en drinken er zo dadelijk en morgen natuurlijk een glaasje op! Een verjaardag in Melbourne is sowieso al een once in a lifetime ervaring.
    Geniet van de stad en straks van jullie reis.
    Heel veel plezier allen en veel groetjes,
    Riny en Paul

• 12 Februari 2016 - 22:39

Piet En Tiny:

Allereerst Ine een fijne verjaardag,heel bijzonder voor die daar te vieren.Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.Geniet er van en sjöt uch mer eine op de lamp.
    Groetjes Piet en Tiny

• 13 Februari 2016 - 01:14

Vief En Bruno:

Ha luikes,

Fijjn tot geer good zeet aongekaome down under.
    Inie, perfisiaaaa met diene verjaordaag! Supersjiek um dee daor te kinne viere! Väöl plezeer en veer kieke al weer oet naor ut vollegende verslaag!
    Poen, Vief en Bruno

• 14 Februari 2016 - 09:22

Wim En Elly.:

Ine proficiat met je verjaardag zijn jullie al een beetje bij gekomen van de reis? Stiena en Ine en Harrie we wensen jullie een fijne vakantie ,geniet maar met jullie drietjes ervan gr Wim en Elly.